Heeft uw klant al betaald?
De paradox: u levert een product of een dienst. U heeft uw geld verdiend. En toch moet u zelf zorgen dat de factuur betaald wordt. Daarom is het zo belangrijk om precies die aandacht aan uw betalings – en incasso *voorwaarden *processen *partners te besteden die uw bedrijf verdient.
Ooit stuurde men een dreigbriefje met daarop een stempel ‘incassobureau’ en de rekening werd betaald. Die tijd is definitief voorbij. Debiteurenbeheer wordt tegenwoordig met een mooie engelse term credit management genoemd. Is het daarmee ook een ander vak geworden? Ja en nee. In de kern draait het nog altijd om debiteuren die de rekeningen moeten betalen. Echter, het vakgebied is ook een stuk groter. Fintech oplossingen en allerhande automatiseringsslagen hebben de processen bij veel (grote) bedrijven verbeterd.
Toch is het voor veel zzp-ers en mkb-bedrijven geen vak maar een taak. Een ‘moetje’.
De volgende vraag volgt er direct achteraan. Waarom spreken wij over strategisch credit management? Goed credit management zit verweven in uw organisatie. Veel vragen die u uzelf stelt, passen in de credit management scope. Wat is uw doelgroep? Wie zijn uw klanten? Deze 2 vragen zijn commercieel en marketing technisch van aard. De volgende vraag die hier direct op volgt is: zijn de klanten kredietwaardig? Wat is impact op de marge? Dit is een echte credit management vraag. Om tot een goede uitwerking te komen is synergie tussen sales en credit management nodig. Een duidelijke visie, een beleid en werkafspraken.
Onze diensten op een rij
Quick-scan
Onze quick-scan geeft inzicht. Binnen 1 werkdag kent u de verbeterpunten en hiaten in uw betalingsvoorwaarden en incassovoorwaarden. Tevens beoordelen wij de inhoud van uw offerte dan wel overeenkomst. Indien u dit wenst, helpen wij u met het verbeteren van uw documentatie.
Uw gids
U wilt zich richten op uw core business. Welke outsourcing partij past het beste bij uw organisatie? Voorkom dat u in het rijtje ondernemingen komt die negatief het nieuws halen door hun incassobureau. Wij adviseren u graag.
Het credit management proces
Wij kijken naar het beste proces voor uw onderneming. Het maakt nog al een verschil of u met bedrijven of consumenten zaken doet. De gemiddelde hoofdsom van de factuur, online, het aantal facturen, het percentage wanbetalingen. De kritische factoren voor uw bedrijf zijn leidend.
Training
Wij verzorgen diverse trainingen. Kijkt u eens onder ons aanbod trainingen.